کد خبر: ۳۴۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 16 December 2016
جشن هفته وحدت با حضور فرماندار، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت چابهار، طلاب، روحانیان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار برگزار شد.

به گزار ایرنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار در جشن هفته وحدت اظهار داشت: فاصله میان ۱۲ تا 17 ربیع الاول از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است و به همین مناسبت جشن های مشترک با حضور قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی در ایران اسلامی برگزار می شود.
حجت الاسلام ابراهیم غلامی افزود: هفته وحدت فرصتی برای همدلی، اخوت و دوری از اختلافات است و می توان دل مسلمانان را به هم نزدیکتر کرد.
وی افزود: دشمنان اسلام همیشه برای ایجاد اختلاف و شکاف بین امت محمد (ص) تلاش می کنند.
وی ادامه داد: مردم سواحل بی کران اقیانوسی چابهار با همت و تلاش علمای شیعه و سنی سالهاست با همدلی در کنار هم زندگی می کنند و هنوز هیچ تنشی میان آنان ثبت نشده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار بیان کرد: هزاران نفر از اهل سنت در مدارس دینی مشغول به تحصیل هستند و هزاران مسجد در سراسر ایران اسلامی وجود دارد که مالکیت و مدیریت 100 درصدصدی آنها در اختیار اهل سنت است.
حجت الاسلام غلامی ادامه داد: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است. 
وی گفت: مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند.
به گزارش ایرنا قرائت دکلمه و تواشیح در مدح پیام مکرم اسلام (ص) از ویژه برنامه های جشن وحدت بود.
با آغاز هفته وحدت جشن های مختلفی در سطح شهرستان چابهار و منطقه آزاد در حال برگزاری است.
سازمان منطقه آزاد هر شب جشن بزرگ وحدت را در نقاط مختلف برگزار و بصورت زنده از طریق شبکه استانی هامون پخش می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار